17 Aralık 2013 Salı

SÜT REÇELİ

Takip ettiğim birçok bloğ yazarı bu tarifi denemiş ve umduklarından fazlası bir lezzetle karşılaşmış.
Benimde bir kaç aydır aklımdaydı yapmak lakin yeni deneme fırsatı buldum ve denemediğim onca gün için çok üzülüyorum. Hemen yapıp tanıda doyamıcagınıza eminim. Tadının nasıl oldugunu merak eden olursa hemen agzınızda bir tat oluşcak ve hoşunuza gitcek bu süt reçeli.
  Hani sütlü tereyağlı sert şekerler varya. Bayram şekeri. İşte o şekeri yerken bol süt ama şeker ama tereyağ tadı gelir. Hatırladınız dimi . Evet işte öyle yoğun bir tadı var bu süt reçelinin.

Malzemeler:
1litre süt (ben günlük süt ile yaptım) ama açık süt ile yapılanı makbuldür.
Yarım su bardagından 2 parmak fazla toz şeker.
1 çay kaşıgı kabartma tozu

Yapılışı:

Büyük bir tencereye süt ve şekeri koyup yüksek ateşte şeker eriyene kadar karıştırın.
Daha sonra kabartma tozunu ekleyin karıştırmaya devam edin lakin mutfaktan ayrılmayın bir gözünüz tencerede olsun çünki aklına ne geliyorsa reçelin hemen taşmak için fırsat kolluyor.
Hüzünlü bi tarif. Aglayıp damlacıklarını akıtmaya müsait. Ocagınız batmasın diye arada karıştırın.
Ben çırpıcı tel ile karıştırdım.bi süre sonra dibi hafif karamelleşmeye başlıyor. Krep hamuru kıvamına geldiğinde ocaktan indirin. Bu krep hamur kıvamıda ablama ait. Sabah ona anlatırken kıvamının nasıl olması gerektiği konusunda krep hamuru kıvamında karar kıldık. Çünki dolapta beklicegi için sertleşiyor.


Bu tarif ile ilgili birçok planım var ve yakında yeni yeni mamalar yapıcam.
Bu arada süt uzun süre kaynadıgı için şekerlede karamelleşiyor ve azalıyor.1 kilo sütten bukadar çıktı. Belki miktarını merak edeniniz olur...

Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder