10 Ocak 2014 Cuma

BEŞ ŞİŞLE ÇORAP NASIL ÖRÜLÜR

Severek takip ettiğim HOBİ KEYİF isimli blog arkadaşım nasıl ördüğümü anlatmamı istedi. Aslında kendiside gayet güzel örğüler örüyor. Bendende böyle bi istekte bulununca dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

İlk önce tek bir şişe 30 ilmek atarak başladım.
İlk sırayı normal ördüm
İkinci sırada ilk ilmegi örmeden diğer şişe aldım, ve bir tane kestim. (Yani iki ilmegi birlikte örüp tek ilmek yaptım)
Diger şişe geçtiğimizde yine ilk baştakini örmeden alıp diğerini kestim.
Bu şekilde sağlı sollu iki taraftan kesmeye devam ettim
Taa ki ayagınıza ölçüp parmaklarınızı kapatan örğüye ulaşana kadar kesmelere devam edin.


Şimdi hala iki şişle örmeye devam ediyoruz.
Tüm ilmekler tek şişteyken kenardan bir ilmel alıp şişe takıyoruz yani örnek veriyorum sayıyı. Misal şişte 15 ilmek varsa daha önce örülen alt sıranın en sonundan bir ilmek alıp şişe takıyoruz.
Saglı sollu iki taraftanda örmeden önce ilmek alıp 30 a tamamlıyoruz.

Sonra bu 30 ilmeği iki şişe pay ediyoruz.15 ilmek birine 15 ilmek birine.
Örerken görüceksiniz diğer taraf boşta kalıyor ve tığ yardımı ile 3.şişe 15 ilmek alıp
4.şişe 15 ilmekdaha alıp
Toplamda 4 şişe 30 ilmegi paylaştırmış oluyoruz.
Şimdi 5.şişimizde örüyoruz.
Bir şiş hep boşta kalcak ki örerken kullanalım diye.



Ayagınıza giyip bakın topuga geldiğinde örğü
Üst taraftaki ayagın üstündeki iki şiş oldugu gibi kalcak.
Alttaki iki şişle devam edicez şimdi
Burunda yaptıgımız gibi sagdan soldan birer ilmek keserek örüyoruz.
Ayaga giyip bakın topugun tam bitiş yerine gelince yani ayagınızın alt kısmını tamamladgnda örğü
Sagdan soldan burunda yaptıgımız gibi şişe ilmek takarak örmeye devam ediyoruz .iki şişte toplam 30 ilmek olana kadar.
Sonra tüm şişlerle örmeye devam ediyoruz.önde ki şişlerlede örüyoruz tabiki.
İstediğiniz boya gelince kesip örgüyü bitirebilirsiniz.

Ayy anlatması hatta yazması çok zormuş yahu.
Benim ilk örüşümdi bu çorabı ama bukadar zorlanmadım valla.

Umarım anlatabilmişimdir.
Örnek olarak üçgen yaptım ben ama ona bi şablon hazırlayıp öyle anlatayım.görsel olarak daha kolay olur anlaşılması.




3 yorum:

  1. Ellerinize kaleminize saglik, cok ama cok begendim inanin. Evet Ben de örüyorum, ama o kadar farklı modeller ve teknikler var ki, hep yeni bir tanesini bilgi dağarcığıma eklemekten büyük zevk alıyorum. Üstelik benim gibi hobilerine gönül vermiş yeni dostlar efinmek ise ayrı bir keyif. Yorumumu önemseyerek verdiğiniz değerli yanıta çok teşekkürler. Blog dostunuz Elif

    YanıtlaSil
  2. Blogumu takip ettiğiniZ için ben teşekkür ederim. Birde bi ricada bulundunuz ki umarım anlatabilmişimdir. Anneannemin yanına gittiğimde farklı bi çeşitini ögrenirsem çorap örmenin hemen onuda anlatırım.

    YanıtlaSil