17 Ocak 2014 Cuma

KREM ŞANTİLİ POÇA

Krem şantili kurabiyenin ardından birde poça yapılıyormuş. Aslında yerken krem şanti tadı hissedilmiyor fakat o bildiğimiz poçalarda olan ekmeğimsi tat yok. Marketlerde satılan sandviç ekmekleri olur ya onun gibi yumuşak ,hafif tatlı , agızda kolayca dagılan  bir tadı var. Denemek isteyenler için buyrun tarife.

Malzemeler:

2 buçuk su bardagı süt
1 küçük paket kuru maya
1 paket toz krem şanti
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
100 gr margarin oda ısısında
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 yumurta akı hamura.sarısı üstüne
Aldığı kadar un

İçi için:
Evde ne varsa onu koyabilirsiniz.
Ben peynir, maydanoz karışımı hazırladım.
Yapılışı:

Yumurta sarısı hariç.
Ilık olarak ısıttığımız sütü ve un hariç tüm malzemeyi derin bir kapta güzelce karıştırın. Unu azar azar ekleyip yogurmaya devam edin. Yumuşak bir hamur elde edip mayalanması için, üzerini güvelce kapatıp 1 saat kadar bekletin.
Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp az unlu tezgahta fazla hamurla oynamadan şekil verip tepsiye dizin.
Tepside 10 dakika kadar bekletip üzerine yumurta sarısı ve çörekotu ile 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.

Afiyetle...




3 yorum:

  1. tatlım krem şantili poaçanı şimdi yaptık. lezzetine doyamadık, çok teşekkür ederiz bizlerle bu güzel tarifi paylaştığın için....

    YanıtlaSil
  2. tatlım krem şantili poaça tarifini denedim. tadına doyamadık.bizlerle böyle güzel tarifleri paylaştığın için çoook teşekkür ederimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru abla denemenize çok sevindim
      Afiyet olsun. Beğenmenize sevindim..

      Sil