25 Şubat 2014 Salı

HALLEY





   Evim her an miis gibi kurabiye kokusu dolu olsun. Heran fırından yeni lezzetler dolu tepsiler çıksın istiyorum. Hamuru yoğururken ki kıvamından nasıl olacagını biliyorum kurabiyenin. Agızda dagılan mı yoksa daha sıkı bi kurabiyemi olacak hamur kıvamından belli oluyor.
   Aslında sadece yapıp pişirmek ve o muhteşem kokusu ile büyülenmek bana yetiyor. Yaptıklarımdan çok yemem. Çünki benim ilği alanım kokusu.
   Yan komşum hep yapıyosun yapıyosun bize yediriyosun diyo. Sevdiğim insanlarla paylaşmak güzel.
   Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi , satın aldığımız, dışarda yediğimiz herşeyi evde yapabiliriz. Heleki paketli abur cuburları yemeyip, yedirmeyelim çocuklara. Herşey annelerin elinde. Azcık mutfak bilğisi, çokca saglıklı yaşam isteği ile  herşeyi yapıp daha sağlıklı nesillere sebep olunabilir.

Gelelim bu güzel tarife

Kurabiyesi için:
1 paket yumuşak margarin yada o ölçüde tereyağ
1yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldıgı kadar un.

İç harçı için:
2 buçuk su bardağı süt
4 yemek kaşıgı şeker
3 yemek kaşıgı un
1 yemek kaşıgı nişasta

Üzeri için:
 Çikolata sosu
Yeteri kadar süt

Yapılışı:
Kurabiyesi için gerekli malzemeler ile yeteri kadar un ilavesiyle normak kurabiye kıvamında hamur yogurulur.
Unlu tezgahta hamur oklava ile açılıp (kalınlıgı size kalmış)
Çay bardağı ile yuvarlaklar kesilir.
Tepsiye dizip 180 dereceli fırında pişirilir.

Bu bisküviler böylede çok leziz olduklarından bu halde bile kalabilir.

Ara kreması için  gerekli olan malzemelerle koyu kıvamlı bir muhallebi olana kadar karıştırarak pişirin.
Biraz soguduktan sonra , pişen kurabiyenin üzerine krema koyup üzerine bir kurabiye daha kapatın.
İç malzemesinin çoklugunu kendiniz ayarlayın.


Üzeri için gerekli olan çikolata sosunu arkasındaki tarife göre pişirip.
Bu muhteşem sandviçlerin her yerini kaplıcak şekilde sosa bulayın.

Bu bisküvilerin arasına dondurma koyup yemeyide deneyin mutlaka, satılan sandviç dondurmadan daha lezzetli.

Afiyet olsun.
Bu arada yapıp deneyenler benide haberdar edin beğeni yada önerileriniz için bekliyor olacagım.



2 yorum:

  1. imrencim, bak bu tarif harika oldu. bizim canavarlar, evin en en büyük oğlu yani babamız da akşamları süt ile halley yemeği pek sever. bunu listeme aldım. deneyip seninle paylaşacağım tatlım. ellerine sağlık. çok teşekkürler. sevgiler, elif

    YanıtlaSil
  2. Ben artık almıyorum halley. Canımız istediğinde yapıyorum bu tariften. Gerçekten çok lezzetli ve saglıklı en azından içinde ne olduğunu biliyoruz.şimdiden afiyet olsun.
    Sütle hiç denememiştim. Bidahaki yaptıgımda süt ve halley arkadaşlıgının tadına bakıpcam. Şimdiden afiyet olsun sizede.:-)

    YanıtlaSil