18 Nisan 2014 Cuma

ANNE YEMEĞİ



 Bizim evde yazın pişen, en sık, pişen yemektir patlıcanın her hali. Herkesin annesinin bazı yemeklerinin tadı unutulmaz ya, işte türlü en sevdiğim yemektir anne elinin deydiği.
  Evlenip, mutfak sahibi olunca aynı şekilde pişen ama tadına bakınca, yok ya bu böyle değil dediğim anne yemeği.
 İşte bu noktada anlaşılıyorki el lezzeti muhteşem. Elinde ben olanların pişirdikleri lezzetli olur denir. :) bende iki tane var. Bakın bakalım sizin eliniz benli ve lezzetlimiymiş.
 Aslında kişilerle özdeşleşmiş bazı tatlar var, mesela akrabamız fatma ablanın, çöreği ve cızlaması muhteşem olur. O pofuduk ellerinin lezzeti tam geçer. Annemin halasının, pirinç pilavı mesela , yok böyle bi tat. Nasıl güzel yapar oh miis. Fatma teyzemin ,sütlacının tadı hiç değişmez hep aynı muhteşem lezzet.
 anneannemin keşkek ve lahana dolması. Ben seviyorum diye ben gidince genelde pişirir ve etsiz kavurur bana Keşkek. Gerçi anneannemin dolması pek eksik olmaz evinde.
 Aklıma ilk gelenler bunlardı. Sizinde varmı lezzeti hiç değişmeyen, eş , dost, akraba yemeği.


Tarifini vereyim bide siz tadın bakalım Anne yemeğini.


Malzemeler:
patlıcan
patates
Sogan
Fasülye
Salça
Azıcık zeytinyagı
Kırmızı biber
Domates

Yapılışı:
 Soganı ince küpler halinde dograyıp 1 yemek kaşıgı yagda hafif pişirin. Dikkat etin kavrulmasın , azıcık yumuşasın.
 Salçayı ilave edip küp dogranmış patatesi ilave edip, karıştırın
 Alaçalı soyup küp dogranmış patlıcanı ilave edin.
 Kırılmış fasülyeyide ekleyin
 En son domateside küp dograyıp ilave edin ve su eklemeden önce iyice kavrulmaları için karıştırın arasıra. Su ekleyip kapagını kapatın kaynasın.
 Piştikten sonra tuz ve kırmızı biber ekleyin damak tadınıza göre.
Afiyetle...
 Yanına bir kase yogurtla yemeyi deneyin. Muhteşem ikili benim favorim.

2 yorum:

  1. İmren hanım size nasıl ulaşabilirim ? Bana neselitatlarim@gmail.com adresinden mail gönderir misiniz ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. İmrencedusler@gmail.com dan ulaşabilirsiniz neşeli tatlar :) yada instagramda iimreen adıyla ulaşabilirsiniz.
    Mail attım size.
    Merakla bekliyorum geri dönmenizi.

    YanıtlaSil